The difference in women's football

Van de Sanden in nieuwe Europese campagne UEFA

03.09.2018

Shanice van de Sanden heeft een hoofdrol in de nieuwe campagne van de UEFA, die momenteel door heel Europa wordt doorgevoerd. Onder de noemer #weplaystrong voert de UEFA al langere tijd campagne om de positie van de vrouw in het voetbal te promoten en verstevigen en om jonge meisjes te laten zien dat er een plek is voor hen in het voetbal. In de nieuwe campagne staat het thema ‘Strong is…’ centraal. Shanice van de Sanden pakt daar samen met collega-internationals Fran Kirby en Nilla Fischer de hoofdrol. Van de Sanden draagt de kracht van diversiteit uit. Ze vertelt over haar eigen carrière en motiveert jonge voetbalsters om te geloven in hun eigen kracht en eigen identiteit, wat dat ook is.

van de Sanden: “Allereerst wil ik de UEFA de credits geven, want een thema als dit kan niet genoeg aandacht krijgen. Ik ben heel erg vereerd om een bijdrage te leveren aan zo’n grote, waardevolle, internationale campagne. Met overtuiging en trots draag ik de boodschap uit.”

Terug naar de homepagina

FlowSports

Contact